E-ticaret Ürün Fotoğrafları Nasıl Olmalıdır?
İnternet satış yaparken, tüketicinin beş duyu organından yalnızca gözüne hitap edebiliriz. Bu sebeple görsellik büyük bir önem taşır. Web tasarım konusu için e-ticaret yazılımları içerisinden seçtiğiniz bir firma size bu çekimi sağlayabilir. Fakat etkili fotoğraf çekimi bilgisine sahip bir işletmenin kendisinin de halledebileceği bir durumdur.
E-ticaret fotoğraf çekimi için dikkat edilmesi gerekenler vardır:
İlk olarak hedef kitlenize hitap eden şekilde çalışın. Mesela takım elbise satan bir şirketseniz, daha ciddi çekimler yapılmalı. Veyahut oyuncak satan bir firmaysanız daha canlı ve eğlenceli çekimler yapılmalı.
Fotoğraf çözünürlüğü yüksek seviyede olmalı. Sitenize giren bir müşteri, ürününüzün ayrıntılarını görmek için fotoğrafı büyütmek isteyecektir. Bu gibi durumlarda fotoğrafınız büyütüldükçe kalitesi bozulur. O yüzden mümkün olduğunca çözünürlüğü yüksek fotoğraflar elde etmeye çalışın.
Doğru ışık tercih etmelisiniz. Ürün fotoğraf çekimi için ışık çok önemlidir.
Derinlik farklılığını es geçmemelisiniz. Bir ürünün farklı açılardan çekimi, ürünün boyutunun yanlış anlaşılmasına yol açabilir. Bu yüzden fotoğraflardaki derinliği iyi ayarlamalısınız.
Manken kullanabilirsiniz. Çünkü manken kullanılan çekimler, müşterinin alacağı ürün için daha iyi karar vermesine yardımcı olur. Şöyle ki, müşteri bir elbise alacaksa, ürünün manken üzerindeki duruşu sayesinde elbisenin ölçüleri hakkında fikri gelişir.
Ürününüzün birden çok rengi var ise, sadece bir rengin çekimi yapmak yerine tüm renklerin çekimini yapın. Çünkü müşteri renkleri zihninde canlandırdığında etkili bir yaklaşım sergilemez ve alma içgüdü maalesef çok nadir kişilerde oluşur.
Dipnot olarak şu söylenebilir; bazı firma e-ticaret çözümleri bölümü ile size profesyonel çekim avantajı da sağlayabilir. Ki bir çok kurumsal web tasarımı işi ile uğraşan firmalar bu hizmeti sunmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder